Felul in care angajatii se simt la locul de munca are un impact puternic asupra starii lor de spirit. „Vibe-ul“ mediului de lucru depinde de foarte multi factori.
De la designul spatiilor de birouri pana la valorile companiei si stilul de conducere, fiecare aspect care tine de atmosfera de la locul de munca si de sentimentul de siguranta pe care il au angajatii cand pasesc in companie contribuie la construirea unui mediu de lucru sanatos.
Un mediu de lucru pozitiv ii determina pe angajati sa vina cu incredere la serviciu si sa lucreze cu placere. Astfel, mediul de lucru are implicatii directe asupra performantei, productivitatii si starii de spirit ale angajatilor. De aceea, este important ca fiecare manager al unei organizatii, sa faca pasi importanti in directia imbunatatirii mediului de lucru.
Designul interior al zonei de lucru este foarte important. Un angajat nu trebuie sa fie asteptat la locul de munca doar pentru a desfasura o activitate ci pentru a desfasura o activitate cu placere, destindere si entuziasm, iar mediul in care face acest lucru este definitoriu.
Un spatiu de birouri modern trebuie sa imbine confortul cu stilul si practicabilitatea, iar impreuna sa se subordoneze unui „mindset” modern. Angajatii apreciaza un spatiu de lucru care le satisface nevoile, dar le si starneste creativitatea. La urma urmei, orice activitate, chiar daca este aparent monotona, are nevoie de creativitate pentru a obtine performanta.
Nu degeaba in proiectarea moderna a unui loc de munca regulile de design interior sunt aliniate si cu factori sau studii psihologice, putand numi aici, de exemplu, influenta culorilor asupra starii de spirit sau testul „chipmunk” ce face referire la nevoia de creare a unor zone „protejate” din care angajatul sa simta ca detine controlul.
Posibilitatile de amenajare a unui loc de munca, fie ca este vorba de un birou open space sau de un atelier de productie, sunt nelimitate. Aportul unui designer de interior specializat in acest domeniu este esential, insa multe idei creative si valoaroase pot veni chiar din sanul echipei. O sedinta de brainstorming care sa dea voce ideilor si dorintelor membrilor echipei se poate dovedi pilonul principal in amenajarile ulerioare.
Designul locului de munca trebuie sa se concentreze pe confort. Angajatii petrec cel putin opt ore la birou si ceea ce vad in jur le poate influenta starea de spirit si nivelul de eficienta. Mobilierul confortabil, cu birouri si scaune ergonomice, spatiile de odihna, in care angajatii se pot relaxa pret de cateva minute, cand sunt lipsiti de energie si inspiratie, bucataria bine dotata, precum si salile de sedinte spatioase sunt parte din formatul birourilor moderne.
Este foarte adevarata tendinta de work-from-home, existand la ora actuala adevarate tabere pro si contra. Cel mai probabil, in viitorul apropiat se va ajunge la un mix – acolo unde este posibil, iar timpul petrecut la birou trebuie sa „convinga” angajatul ca nu este un timp pierdut, ci dimpotriva, unul care aduce multa satisfactie.
In contextul epidemiologic, angajatii au nevoie sa se simta in siguranta la locul de munca, din punct de vedere al sanatatii. Reamenajarea spatiilor de lucru, astfel incat sa existe o distanta considerabila intre birourile angajatilor, precum si un sistem de igienizare eficient pot conferi salariatilor increderea de care au nevoie pentru a veni fara griji la job.
Curatarea podelelor, a scaunelor si a birourilor trebuie sa constituie o prioritate, iar acest lucru trebuie sa poata fi facut usor, pentru a fi facut temeinic si cat mai des. De asemenea, igienizarea constanta a locurilor si obiectelor pe care angajatii le ating cel mai des (clante, butoane de la lifturi, balustrade) se numara printre masurile esentiale pentru a mentine siguranta sanitara la locul de munca.
Indiferent de domeniul de activitate (o sala de sport, un spatiu de birouri, o clinica medicala sau un magazin), atat timp cat zona in care angajatii isi desfasoara activitatea este una tranzitata de foarte multe persoane, sterilizarea aerului este importanta pentru imbunatatirea mediului din organizatie. In acest sens, pentru a limita riscul de infectare cu virusuri ori bacterii, este recomandata folosirea unor aparate de sterilizare a aerului prin tehnologia UV-C. Pentru a putea folosi chiar si in tmpul orelor de program aceasta tehnologie, este nevoie de aparate cu lampi UV-C incorporate si sigure. Cu ajutorul acestora, aerul este aspirat din incapere, trecut prin filtrele aparatului pentru captarea microparticulelor, apoi printr-un tunel UV-C, pentru sterilizarea acestuia.
►Asigura un mediu sigur pentru angajatii tai si alege purificatorul si sterilizatorul profesional de aer AlecoAir S600 WALL, cu 4 lampi UV-C, prefiltru si filtru Carbon.
Si nivelul de umiditate din incapere joaca un rol important in asigurarea confortului angajatilor. Acesta ar trebui sa fie sub 60%. Dezumidificatoarele ajuta la mentinerea umiditatii corespunzatoare intr-o camera, mai ales daca spatiul are un sistem de ventilatie mai putin eficient. In caz contrar, pot aparea semne de igrasie si mucegai, dar si acel aer „incarcat” si „irespirabil”. Persoanele care muncesc in spatii de birouri cu igrasie si mucegai sunt mai predispuse la a dezvolta depresie, probleme respiratorii si astm.
Cat despre temperatura ideala pentru a lucra in conditii optime, aceasta ar trebui sa fie intre 20 si 21 de grade Celsius. Folosirea unor aparate de aer conditionat performante, in timpul verii, si a unor aparate de incalzire eficiente pentru sezonul rece, contribuie la crearea unui mediu de lucru eficient.
Oamenii sunt diferiti si simt confortul termic diferit, de aceea poate fi necesara realizarea unor microclimate in spatiile mari prin folosirea unor echipamente localizate de incalzire sau racire a aerului. Aici ne gandim la aparate de aer conditionat mobile sau aeroterme de birou.
►Investeste intr-un aparat de aer conditionat de calitate, care sa poata face fata temperaturilor ridicate din timpul verii si sa asigure confortul angajatilor.
"Cultura organizationala” a devenit un termen uzitat si, de multe ori, folosit doar la nivel declarativ, de PR , fara o baza solida. Aplicate asa cum trebuie, principiile care stau la baza acestei terminologii pot deveni asul din maneca unui manager.
Cultura companiei are un impact puternic asupra mediului din organizatie. Aceasta reprezinta o fuziune intre valorile companiei, stilul de conducere, comportamentul intern, modalitatile de comunicare si structura organizationala. Cultura companiei trebuie determinata inca din momentul in care sunt puse bazele unei afaceri, insa are nevoie de imbunatatiri constante pentru a asigura functionarea optima a business-ului.
Construirea unei culturi organizationale sanatoase implica participarea tuturor membrilor din toate nivelurile de activitate a companiei. Implica efort, programe bine gandite si, evident, anumite costuri, insa investiile care sustin aceste lucruri merita facute si isi gasesc, in timp, confirmarea.
Stabilirea unei legaturi puternice cu angajatii se face cel mai bine printr-o comunicare eficienta. De aceea, rolul managerului este sa fie un bun comunicator, sa asculte si sa fie mereu atent la nevoile angajatilor, fie ca acestea au legatura cu confortul de la locul de munca, fie ca vizeaza relatiile dintre colegi.
In plus, diversitatea la locul de munca poate contribui la imbunatatirea mediului dintr-o organizatie. Cand oameni de etnii diferite, provenind din diverse regiuni si avand structuri sociale si traditii aparte, se aduna in acelasi loc, procesul creativ poate fi mult mai eficient. Fiecare dintre acestia ofera perspective proaspete despre subiecte care conteaza si, astfel, problemele si sarcinile zilnice pot fi mai usor de gestionat.
Confortul si siguranta angajatilor la locul de munca sunt aspecte importante pentru crearea unui mediu productiv si pozitiv, iar acest lucru poate fi realizat prin oferirea unor conditii prielnice si printr-o buna comunicare la toate nivelurile companiei.
Sursa foto: Shutterstock
Comentarii
Oferte speciale
109.00 RON 129.00 RON
369.00 RON 399.00 RON
Like pe Facebook